zaterdag 18 september 2010

Naakten in La Hoguette - Nudes in La Hoguette - 2009







In de zomer van 2009 ging mijn lieve vriendin enkele dagen poseren voor een workshop boetseren in La Hoguette (Frankrijk, Nomandiƫ). Ik ging gezellig mee. Het concept van de workshop bestond uit een menselijk figuur te boetseren in was, en dit nadien af te gieten in plaaster. De eerste dagen werden er drie uiteenlopende poses geprobeerd, een rechtopstaande, een zittende en een liggende. In de eerste voormiddagen kon ik meetekenen terwijl de kursisten stonden te boetseren.
In de namiddagen ging ik meestal in de omgeving tekenen.
Op mijn blog viapangaia.blogspot.com met mijn landschapskunst, vindt je enkele van de landschappen die ik er maakte op la-hoguette-frankrijk-france-2009-bis,

In the summer of 2009, my girlfriend went to La Hoguette, in Normandy (France) to pose for a sculpting-workshop. I accompanied her. The concept of the workshop was to sculpt a human figure in wax, make a moulle of it and a positive in plaster, to finish it off. The first days they tried three diverse poses, one sitting, one lying, one standing. During the mornings I joined the the sculptors in the barn and made a series of drawings.
In the afternoons I usually went drawing in the neighborhood.
On my blog viapangaia.blogspot.com with my Landscape Art, you find some examples of the landscapes I did.

Sizes / Formats: 50 x 65 cm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten