vrijdag 24 september 2010

G - Korset - Corset - 2010





My model just happened to carry a corset in her handbag, yesterday when she came to pose for me.
Her esthetic poses presented it in a most charming and fascinating way. Personally I 'm convinced it added to the result.

Mijn model had toevallig een korset bij zich, wanneer ze gisteren voor me kwam poseren.
Haar esthetische poses gecombineerd met het korset maakten het tot een bijzonder charmant en fascinerend geheel.

Sizes / Formaten: 50 x 32 cm
Discipline / Technique: Negro leads and color pencil on Canson Paper.


2 opmerkingen:

  1. Reaktie van Jos Costermans:

    Je bleef naar mij kijken, terwijl ik met Gerdje bezig was; op het punt stond om het bed af te trekken. Le lit défait: zo staat het op de aquarelschets.

    Uren later zou het gebeuren. Thuis spreidde ik de elf schetsen op de overvolle tafel.
    Gerdje kwam erop liggen.

    Een verwarde geest, een glas Medoc, een halve boterham Hervekaas bij het raam in de nacht.

    Gerdje bleef op tafel liggen, ook om te drogen. Vanochtend zie ik haar weer. Bij haar vertrek groette zij mij: "Dag Jos".

    En dat was het.

    Tot kijk,

    Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geplaatst door Jos Costermans:


    Naschrift


    Ik tekende Gerdje naar best vermogen. Mijn linkerbuur tackelde mij, terwijl ik bezig was.

    Ik smos met kleuren, ik voel mij onaf. Ik ben een modderen man.

    Het bed van Gerdje zijn strepen en poten, meer niet. ’s Nachts woel ik in bed.

    Gerdje bleef in de woonkamer, om te dromen.

    Ik deed er lang over om mezelf te overtuigen dat ik haar alle eer bewijs.

    Over mijn aquarelschets ben ik tevreden.


    jos.costermans@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen